گردشگری با هشتگ های معروف اینستاگرام

در دنیایی زندگی میکنیم که بیش از ۳.۵ میلیارد نفر از جامعه ۷ میلیارد نفری کره زمین، کاربر اینترنت بوده و از ده ها میلیون پرتال و میلیون های اپلیکیشن تولید شده در فضای مجازی استفاده می کنند. امروزه، سبک زندگی سنتی مردمان هزاره دوم به سبک زندگی دیجیتالی تغییر کرده است و بسیاری از امور زندگی از بانکداری و اموزش گرفته تا گردشگری، مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) است. صنعتی که همه صنایع را تحت تاثیر بالامنازع خود قرار داده و تقریبا هیچ صنعتی را سراغ نداریم که به نوعی، با ظرفیت ها و توانمندی های فرصت آفرین فناوری اطلاعات و فضای مجازی، در تماس نباشد.

یکی از بارز ترین فعالیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات امروز دنیا را میتوان در صنعت گردشگری و صنعت تفریح مشاهده کرد که روزانه صدها میلیون تن از شهروندان دهکده جهانی از امکاناتش استفاده می کنند. اکنون سفر به نقاط مختلف دنیا با جادوی شبکه های اجتماعی و سایت های اطلاع رسانی و رزرواسیون بلیط هواپیما و هتل و کروز و خودرو و امثالهم آسان شده است . شما میتوانید جذاب ترین و هیجان انگیز ترین مقصدهای گردشگری را از مالدیو تا بارسلونا از نیویورک تا ژوهانسبورگ مطالعه کرده و بدون آنکه از خانه خارج شوید، بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس و کروز و هر چیز دیگری که نیاز داشته باشید را به صورت آنلاین خریداری کنید. این فقط دنیای سایت ها نیستند که ما را در گردشگری مجازی (Cyber Tourism) یاری می دهند.

اگنون خیلی ها برای آشنایی با مقصدهای گردشگری در سراسر جهان، از جادوی هشتگ های اینستاگرام برای بررسی نقاطسفر و آشنایی با ابنیه ها و خدمات گردشگری در شهر مقصد استفاده می کنند که نکات جالبی دارد. گزارش امروز سایت moosem.ir شما را با موضوع گردشگری با HASHTAG های توریسم اینستاگرام آشنا می کند.

با ما همراه باشید.

هشتگ چه فایده دارد؟

مهم ترین فایده ای که هشتگ دارد آن است که شما میتوانید با کلیک بر روی هر هشتگ فارسی یا انگلیسی یا به هر زبانی در اینستاگرام، به مجموعه تصاویری که بر روی آن هشتگ تگ شده است دسترسی پیدا کنید. این تصاویر معمولا (نه قطعا) مرتبط با موضوع هشتگ است. مثلا در هشتگ TEHRAN، شما قاعدتا کلیه تصاویری که کاربران اینترنت درباره تهران یا موضوعاتی حول و حوش ان به اشتراک گذاشته اند را مشاهده خواهید کرد.

البته خوب شاید خیلی از کاربران، لوکیشن خود را تهران انتخاب کرده اند و هشتگ تهران را هم زیر پست های خود تگ گرده اند و شما تصویر آشپزخانه و خانه و جشن عروسی و کیک تولد و قهوه خوری و استوری های بی ربط با موضوع تهران را هم در لابلای میلیون ها عکسی که روی هشتگ TEHRAN تگ شده است مشاهده کنید. اما با چند دقیقه گشتن روی تصاویر تگ شده، با تصاویری مواجه می شوید که شما را به گشتی جذاب و هیجان انگیز در مقصدهای گردشگری و تفریح و شکم گردی و پاساژ گردی پایتخت می برد. از کاخ نیاوران و پل طبیعت گرفته تا بازار تهران و کوچکترین کافه تهران!

همه این تهرانگردی های مجازی را میتوان روی هشتگ TEHRAN انجام داد. بنابراین مهمترین فایده هشتگ، دسترسی تفکیک شده و یکجا به تصاویر مربوط به موضوع هشتگ است. مثلا اگر شما عاشق مد و لباس باشید، میتوانید از دنیای فشن بلاگر ها (FASHION BLOGGER) استفاده کنید و با مراجعه به هشتگ FASHIONBLOGGER در جریان جدید ترین روندها در حوزه طراحی مد و رونمایی از طرح های گوناگون برندهای فشن جهان قرار بگیرید که توسط مد نویس های دیجیتالی (فشن بلاگرها) به اشتراک گذاشته می شود. بعضی از این فشن بلاگرها، مخاطب میلیونی دارند.

از دیگر فواید هشتگ گردی در مقصدهای توریستی دنیا آن است که فرد منتشر کننده عکس روی هشتگی خاص، دارای اطلاعات خوبی درباره آن موضوع است و اگر این موضوع به مقوله گردشگری مرتبط بشود، شما میتوانید سوالات خود را درباره مقصد مورد نظر از وی سوال کنید. مثلا کاربری که هشتگ PARIS را روی تصویر خود تگ کرده است و در شهر عشاق اروپا (پاریس) قرار دارد، بهترین کیس برای پرسیدن سوالات درباره نقاط گردشگری، وضعیت آب و هوای و سفر و حمل و نقل درون شهری و برون شهری در  پایتخت فرانسه است.

چه تعداد هشتگ مرتبط با گردشگری در اینستاگرام است؟

صدها هزار هشتگ مستقیم و غیر مستقیم با مقوله گردشگری و سفر و تفریح در اینستاگرام تعریف و روزانه هزاران عکس بر روی آن منتشر می شود. مثلا توریسم بلاگر ها (TOURISM BLOGGER) یعنی کسانی که مرتب به انتشار عکس و اطلاعات درباره نقاط توریستی جهان در صفحه خود در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام مبادرت می کنند، از هشتگ های بین المللی زیاد استفاده می کنند. مثلا اگر به بارسلون اسپانیا سفر می کنند، از هشتگ های :BARCELONE, BARCELONATOUR, BARCELONATOURISM, SPAIN, SPAINTRAVEL و امثالهم استفاده کرده تا تصاویر ان ها فرصت دیده شدن بیشتری را داشته باشد.

بنابراین در هر موضوعی که در اینستاگرام نیازمند اطلاعات هستید، معادل فارسی یا انگلیسی آن را در بخش جستجو درج کرده تا اطلاعات مرتباط برای شما به نمایش در آید.

مهمترین هشتگ های گردشگری اینستاگرام

شبکه اجتماعی عکس محور محبوب  این روزهای کاربران اینترنت، با بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال، یکی از رسانه های مجازی معروف و مهم به شمار می رود که فرصت های کارآفرینی بسیاری را در اختیار اینستابازها قرار داده است. اگر قصد گردشگری به نقاط مختلف جهان دارید، پس از مراجعه به TRIPADVISOR.COM، حتما از هشتگ های معروف گردشگری اینستاگرام برای گشتی مجازی در شهر مقصد استفاده کنید.

(تصاویری که روی هشتگ توریسم  بلاگر در اینستاگرام تگ شده است)

یکی از هشتگ های مهم گردشگری اینستاگرام، TOURISMBLOGGER است. روی این هشتگ، هزاران عکس توسط توریسم بلاگر ها تگ شده و توضیحاتی به زبان خود توریسم بلاگر روی ان ارائه شده که گاها اطلاعات خوبی را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

از هشتگ های معروف دیگر میتوان به هشتگ TRAVEL اشاره کرد که بیش از ۲۳۶ میلیون عکس توسط میلیون ها کاربر گردشگر اینستاگرام بر روی این هشتگ معروف بارگذاری شده است. وقتی به این هشتگ مراجعه کنید، ۹ تصویری که بیشترین لایک را توسط کاربران اینستاگرام دریافت کرده اند در بالای صفحه نمایش داده می شود.

(۲۳۶ میلیون عکس از مقصدهای گردشگری سراسر جهان بر روی هشتگ TRAVEL در اینستاگرام بارگذاری شده است)

(در  تصویر بالا، یکی از عکس هایی که روی هشتگ تراول تگ شده است را مشاهده می کنیم که نمایی از خیابان های نیویورک- شهر آسمانخراش های آمریکا را به نمایش گذاشته است. این عکس توسط DAN FRANCO گرفته شده و هشتگ هایی مثل: USA, NEWYORK, STREETS, TRAVEL بر روی آن تگ شده است)

بنابراین اگر قصد نیویورک گردی دارید، میتوانید بر روی هشتگ نیویورک کلیک کرده و به مجموع تصاویری که کاربران از این شهر اقتصادی مهم دنیا منتشر کرده اند، دسترسی پیدا کنید و نیویورک گردی هیجان انگیزی را از طریق لنز دوربین گوشی های هوشمند کاربران نیویورک گرد یا عاشق نیویورک انجام دهید.

(قریب به ۵۷ میلیون عکس  بر روی هشتگ نیویورک در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است که نیویورک را از زوایای مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد)

(تصویری  که در بالا مشاهده میکنید توسط صفحه معروف من نیویورک را دوستدارم (ILOVENY) منتشر شده و ما را با  راکفلر سنتر نیویورک آشنا می کند. این عکس روی هشتگ نیویورک و تگ ROCKCENTERXMAS قرار دارد. بیش از ۲۴۰۰ لایک هم ظرف ۱۱ ساعت دریافت کرده است)

از دیگر هشتگ های معروف گردشگری اینستاگرام میتوان به هشتگ TRAVELGRAM اشاره کرد. بیش از ۵۵ میلیون عکس بر روی هشتگ تراولگرام در اینستاگرام بارگذاری شده و ما را با مقصدهای گردشگری مختلف دنیا آشنا می کند.

همانطور که گفتیم، تصاویری که بیشترین لایک را دریافت کنند در فهرست بالایی هر هشتگ قرار می گیرند.

(۶ تصویری که بیشترین لایک را در هشتگ تراولگرام دریافت کرده اند)

(در تصویر بالا که بر روی هشتگ تراولگرام در اینستاگرام تگ شده است، لوکیشنی از شهر وین، پایتخت موسیقی اروپا را شاهد هستیم که توسط صفحه گردشگری معروف CULTURETRIP بارگذاری شده است. خیابان های جذاب وین را در این عکس مشاهده می کنیم که توسط KAVALAOMER عکسبرداری شده است)

تراولگرام، هشتگ معروف توریسم بلاگرها است.

از دیگر هشتگ معروف گردشگرها در اینستاگرام، هشتگ TRAVELBUDDIES است. روی این هشتگ بیش از ۳۹۳ هزار عکس تگ شده است. کاربرانی که به صورت گروهی سفر میکنند و همسفر دارند، معمولا از این هشتگ استفاده می کنند. البته با این هشتگ نمیتوان به صورت دقیق با مقصدهای گردشگری اشنا شد. چرا که بیشتر مقوله فان و نمایش تصاویر گردشگری گروهی کاربران در این هشتگ اهمیت دارد.

(تصاویری که روی هشتگ تراول بودزیر (همسفران) در اینستاگرام تگ شده است)

از دیگر هشتگ های معروف گردشگری در اینستاگرام باید به TRAVELS‌اشاره کرد که بیش از ۸ میلیون عکس روی آن بارگذاری شده است.

(تصاویری که روی هشتگ تراولز در اینستاگرام تگ شده است)

·        (در این  عکس زیبا که روی هشتگ تراولز تگ شده است، تصویر یکی از خیابان های مسکو را در زمستان ۲۰۱۷ میلادی مشاهده می کنیم. در این عکس، هشتگ های زیر نیز برای دیده شده بیشتر این تصویر زیبای خیابان گردی تگ شده است که عبارتند از :  #travelporn#instatraveling #travelphotographer#travelphotos #globe_travel #travelandlife#travelpic #mytravelgram #traveltheworld#travelpics #travelphoto #travel_captures#traveladdict #igtravel #travelphotography#traveldeeper #travelawesome #travelblogger#instatravel #travell #travelingram #traveler#travelers #travelgram #travels #traveling#traveller

 

به غیر از هشتگ هایی که در بالا معرفی کردیم، هشتگ معروف دیگری هم وجود دارد که بیش از ۶۷ میلیون عکس گردشگری کاربران اینستاگرام بر روی آن بارگذاری شده است و لحظه به لحظه بر شمار عکس هایی که بر روی این هشتگ منتشر می شود، افزایش می یابد. این هشتگ TRIP بسیار معروف است و به صورت دسته بندی شده ای نمیتوان مقصدهای گردشگری کاربران اینستاگرام را مشاهده کرد.

(مجموعه تصاویری که روی هشتگ تریپ دراینستاگرام اد شده است)

(تصویری که در بالا مشاهده میکنید را صفحه غذاهای ایتالیایی اینستاگرام منتشر کرده و سقف باشکوه یکی از معروف ترین بازارهای خرید اروپا و ایتالیا گالری ویتوریا  را نشان می دهد که در شهر میلان قرار دارد. این عکس توسط DANY عکسبرداری شده است)

اگر شما میخواهید گشتی در این مرکز خرید تاریخی جذاب شهر میلان بزنید به هشتگ آن بروید.

(بیش از ۱۶۴ هزار عکس توسط کاربران میلان گرد، از گالری ویتوریا شهر میلان به اشتراک گذاشته شده است که در این نشانی در دسترس است)

(تصاویری  که گالری ویتوریا شهر  میلان را نشان می دهد و توسط گردشگران میلان در آستانه کریسمس ۲۰۱۸ میلادی بارگذاری شده است و به ما اجازه میدهد تا اوضاع و احوال این روزهای گالری ویتوریا را شاهد باشیم)

از دیگر هشتگ های معروف گردشگری کاربران اینستاگرام میتوان به هشتگ: TRAVELPHOTOGRAPHY اشاره کرد. بیش از ۳۰ میلیون تصویر کاربران این سایت معروف روی این هشتگ بارگذاری شده و به نظر می رسد هشتگ معروفی باشد.

(بیش از ۲۹ میلیون عکس روی هشتگتراول فوتوگرافیک تگ شده است)

اگر به سفری رفته اید و میخواهید عکس سفر شما را دیگر کاربران اینستاگرام مشاهده کنند، میتوانید از این هشتگ استفاده کنید. البته این هشتگ مشخص نمیکند که تصویر شما در کجا گرفته شده و به همین خاطر بهتر است که location را هنگام ارسال عکس، فعال کنید. توجه داشته باشید که اگر در عکسی، از این هشتگ استفاده کنید، احتمال اینکه صدها نفر این عکس را مشاهده و ده ها نفر لایک کنند وجود دارد.

(تصویر بالا، عکسی است که روی هشتگ تراول فوتوگرافیک تگ شده است و نمایی زیبا از روستایی صخره ای در POSITANO, AMAFIL COAST را نشان می دهد که بیش از ۲ هزار لایک دریافت کرد)

(تصویر بالا، عکسی هست که صفحه مربوط دیدن انگلیس که صفحه معروفی برای معرفی ظرفیت های گردشگری انگلستان است به اشتراک گذاشته و بر روی تگ تراول فوتوگرافیک قرار گرفت. تصویر زیبای بالا مربوط به منطقه Corsham, Wiltshire انگلستان است. همانطور که در توضیحات پست مشاهده میکنید، درباره تاریخچه اسم آن هم توضیحاتی ارائه شده است که شما را با معماری قرن هفدهمی آشنا می کند. )

توصیه هایی برای هشتگ بازی گردشگران

اگر شما هم قصد دارید که از هشتگ های معروف اینستاگرام برای تگ کردن تصاویر و پست خود استفاده کنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

·        حتی المقدور عکس هایی را بر روی هشتگ هایی که در این گفتار معرفی شد تگ کنید که مرتبط با موضوع هشتگ ها باشد. مثل عکسی که مربوط به سفر نیست را بر روی هشتگ TRAVEL تگ نکنید.

·        تگ کردن عکس های بی ربط با موضوع هشتگ های گردشگری اینستاگرام، سبب افزایش لایک و فالو صفحه شما نمی شود و اعتبار مطالب شما را نزد فالورهای شما کاهش می دهد.

·        اگر دوست دارید صفحه شما به واسطه تگ کردن پست هایی روی هشتگ های معروف گردشگری اینستاگرام بیشتر دیده شود، سعی کنید تصاویری از ظرفیت های گردشگری ایران را به زبان انگلیسی روی هشتگ های گردشگری اینستاگرام در صفحه خود به اشتراک بگذارید تا به این واسطه، صفحه شما هم پر بازدید شده و طیف بیشتری از کاربران اینستاگرام با صفحه شما آشنا شوند.

·        اگر قصد سفر به نقاط مختلف دنیا را دارید، از هشتگ های اآن کشور یا آن محل (مثل EIFELTOWER برای اشنایی با امکانات برج ایفل پاریس) استفاده کنید تا لوکیشن را با اطلاعات سایر گردشگران بازدید کنید.

·        ارتباط با انتشار دهنده گان تصاویر گردشگری نقاط مختلف دنیا روی هشتگ های گردشگری اینستاگرام، سبب افزایش اطلاعات شما درباره مقصد گردشگری مورد نظر می شود. از این فرصت برای افزایش آگاهی و اطلاعات خود استفاده کنید.

·        هشتگ های معروف را شناسایی کنید و برای گردش در کشورهای مختلف دنیا، از هشتگ های تخصصی آن کشور یا آن شهر استفاده کنید که معمولا تصاویر بهتر و با کیفیت تری درباره آن مقصد گردشگری روی هشتگ های تخصصی به اشتراک گذاشته می شود. مثلا روی هشتگ STOCKHOLMCITY  که مربوط به معرفی مقصدهای گردشگری و اقامتی و تفریحی در شهر استکهلم (پایتخت سوئد) است، عکس های غیر مرتبط با موضوع سوئد و استکهلم و اسکاندیناوی گردی و زندگی شهروندان این شهر تگ نمی شود و بنابراین، تگ بهتری برای گشت در استکهلم زیبا است تا بررسی تصاویری که روی هشتگ SWEDEN منتشر می شود.

امیدواریم مجموعه مطالبی که در این گفتار در مجله گردشگری موسوم در اختیار شما قرار گرفت، بتوانید از جادوی هشتگ های گردشگری اینستاگرام برای گردش بهتر در دنیا و شناخت زیباتر از مقصدهای گردشگری جهان استفاده کنید. فراموش نکنید که برای آشنایی با مقصدهای گردشگری در ایران و سایر نقاط جهان، تریپ ادوایزر و لونلی پلنت، میلیون ها نظر و کامنت و توصیه برای سفر جذاب و هیجان انگیز به شهرهای گوناگون ارائه کرده اند که با جستجو در این شبکه های اجتماعی تخصصی سفر، میتوان اطلاعات خوبی بدست آورد.

موسم اخیرا هشتگی با نام #حس_خوب_خونه ایجاد کرده تقاضا میکنیم هشتگ ما رو دنبال کنین، با موسم حس خوب خونه همه جا با شماست.

نویسنده مطلب: بلاگ موسم

یک دیدگاه در “گردشگری با هشتگ های معروف اینستاگرام

  • ناهید رضوانی

    (فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ - ۴:۰۰ ب.ظ)

    سلام.
    روز بخیر
    میخواستم تشکر کنم از این گزارش فوق العاده خوبتون. اصلا فک رنمیکردم در این سایت خونه، چنین نوشته ای باشد. من خیلی دنبال این موضوع گشتم سایت شما را اورد یاهو. خیلی مرسی. از اینا بیشتر بگید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *